Thursday, October 27, 2005

papa

"Wanneer gaat papa vertrekken?"
"Is papa nu al vertrokken?"
"Om hoe laat gaat papa vertrekken?"
"Gaat papa vertrekken om 6 uur hier of daar en hoe laat is het hier dan?"
"Zou papa nu al vertrokken zijn?"
"Ik denk dat papa nu vertrokken is."
"Papa zal zeker choco meebrengen, ik ben er zeker van."
"Vertrekt nu zijn vliegtuig of vertrekt hij bij oma?"
"Maar hoe laat vertrekt hij nu? Ik kan er niet meer aan uit!"
"Zou papa al onderweg zijn?"
"Wanneer komt papa thuis?"
"Papa zal zeker wel moe zijn?"
"Is 2 uur thuis of in de luchthaven?"
"Is papa al thuis als we van school komen?"
"Hoe komt papa dan naar huis, waar staat zijn auto?"
"Zal papa de video mee hebben?"
"Nu is papa zeker al onderweg."
...en toen waren ze gaan slapen en stopte het met de meest gestelde vraag van de dag in al zijn variaties.
En mama is ook blij, omdat haar lieve schat morgen weer thuis is, omdat het inpakken goed vlot, omdat we zaterdag naar ons eigen nestje trekken en omdat we zondag samen gaan relaxen en ons eigen afscheidsceremonietje gaan houden voor opa.
Dank je voor alle lieve telefoontjes en brieven en berichtjes van (0ude) bekenden en onbekenden, van mensen die me erbovenop geholpen helpen en die me weer doen geloven hebben in mezelf en in al de liefde en vriendschap en geluk dat er rondom ons te vinden is.