Wednesday, November 09, 2005

regen

Toen besloot ik dat het even genoeg was geweest. Sleuren met dozen en inpakpapier, wassen en drogen en opvouwen en strijken en wegleggen in de geimproviseerde klerenkasten, passen en meten en bedenken van kamerinrichtingen, schrobben en poetsen van vloeren en muren en vooral, even niet meer door die vol met kleutervingers bepotelde ramen kijken, waarachter zich dan nog een donker trieste herfstige regendag verschuild. Ramen lappen staat op de allerlaatste plaats van het meest-dringende-zaken lijstje en daar ben ik nog bijlange niet aan toe.
Een "break" dus, daar heb ik wel eens recht op dacht ik zo.
Dus trok ik vanochtend na mijn scholenpendeldienst wat netters aan, poetste mijn tanden en zocht mijn ESL cursusboeken, direct raak.
Maar met flip-flops door de gutsende regen lopen is niet zo een goed idee, dus moest ik mijn bijpassende schoenen aan, maar plots bedenk ik zo dat ik die nog niet was tegengekomen, dus toch nog een hele zoektocht door de nog niet geopende dozen, waardoor ik mezelf ongewild weer motiveerde om toch maar eens verder te doen met uitpakken en plaatsjes vinden voor al die overbodige dingen. Bijna was al mijn zin voor een dagje vrij verdwenen toen ik met vette zwarte markerletters las "schoenen beige A"
Nog net op tijd om slechts een half uurtje te laat aan te komen.