Tuesday, October 18, 2005

Bah - Belgisch weer!

Echte wolken met heel veel regen in!

Met sokken, lange broek, trui en nog een trui, zo ben ik gisterenavond gaan slapen, wel ja, ik had die nog aan net voor ik in bed kroop, ik wil maar zeggen... 't was koud, nat en vochtig.
Regenen dat het gedaan heeft! Serieuze stortbuien met zelfs echte hagel!
"De kinderen in mijn klas hebben nog nooit zulke "dikke" regendruppels gezien", vertelde Helena.
Als doorwinterde Belgen hebben wij nog het meest te lijden: we zijn er niet op voorzien! Laarzen hebben we achtergelaten, regenjassen waren oud en versleten dus die zijn ook niet mee en de paraplu's had ik aan het kringloopcenter meegegeven, wie had me ook weeral beloofd dat ik die hier nooit zou nodig hebben?
Mis dus. Dan maar ons klein parasolletje gebruiken als regenscherm, tot grote schaamte van onze tiener!

Ondertussen heb ik wel 2 leuke parapluutjes gekocht, een knalgeel en een felblauw om goed op te vallen bij dit donkere weer.
Zouden we het Belgische weer nog wel gewoon kunnen worden? Na 1 dag regen en 1 dag dikke wolken hunkeren we al naar de zon!