Wednesday, July 27, 2005

vakantie zoals het is

Eigenlijk ging ik niets schrijven vandaag, gewoon omdat ik geen zin had en omdat er niets interessants gebeurt is, maar dan bedacht ik plots dat we al woensdag waren en straks donderdag en dat ik best wel kan vertellen dat Bert zich al wat beter voelt, goed genoeg om de serie gemiste 'Harry Potters' eens te lezen zodat hij zich daarna ook kan gooien op het allernieuwste verhaal -Harry Potter and the Half-Blood Prince- dat Alexander nu aan't lezen is.

Hij voelde zich ook al sterk genoeg om eens te gaan 'praten' met de makelaar die ons in alle vroegte had opgebeld en wel zin had in 'onderhandelen' over 'het' huis. En inderdaad, ook dit verhaaltje zal nog een vervolg kennen, ze worden daar een beetje zenuwachtig en willen wel eens wat vooruitgang in hun handeltje.

Toch zit de ziekte nog in de benen en was een beetje rust in de keet meer dan welkom, daarom ben ik na de privelessen 'yoga' in het zwembad door Nonie aan de kinderen nog even met hen tot aan de 'Beach' gereden dat er rond 4 pm redelijk verlaten bij lag, buiten een familie hagelwitte toeristen, beladen met fototoestel en videocamera waarvan de kinderen onvermijdelijk hun broek hadden nat gemaakt in de golven... het deed me denken aan onze eerste avondontmoeting met de Stille Oceaan in California... nu voelen we ons al een beetje zoals de 'locals' en dit geeft een vreemd gevoel.

Ondertussen is het stukje langer geworden, eens je begint te vertellen kan je niet meer stoppen, nieuwe dingen komen in je op, dat het nu tijd wordt om te gaan slapen en het morgen donderdag is en we geen bijzondere plannen hebben, vakantie.