Thursday, June 11, 2009

San Francisco


Vrijdagmiddag vertrok ik richting noorden voor een zes uren durende autorit naar San Francisco om er samen met de trailrunnersgroep twee dagen te gaan lopen in de machtige en gigantisch uitgestrekte en wondermooie natuur van de stad die gekend staat om zijn kaarsrechte straten op ijzelingwekkende hellingen en haar lange Gouden Brug.

Zaterdagochtend al vroeg op pad, eerst nog een uur over de wagenziekmakende zigzaggende highway 1 door het gebergte en na wat bekomen vertrokken we met de groep op een tocht van meer dan 19 mijl en een totale klim van iets meer dan 7000ft. in het Point Reyes gebied. Van Bear Valley naar de Alamere Falls, een waterval die uitkomt op het strand, het vroeg heel wat klim- en kunstwerk maar het was alle moeite waard.

En zondag een kortere loop om alle stramme spieren en pezen wat los te lopen, 7mijl, 1800ft. klimmen naar een summit en dan weer terug, een tochtje van nog geen anderhalf uur om daarna te ontbijten en de terugtocht naar huis te beginnen.

Een hele reis om alleen maar te gaan lopen, niet iedereen begrijpt het, misschien zijn trailrunners echt wel een beetje gek!
"You're crazy!" dat zegt mijn vriendin Sharon ook als ik haar vertel dat ik tijdens mijn reisje in Belgie ineens ook maar een plaatselijke marathon meeloop, op de valreep voor mijn vertrek van morgenochtend heb ik me ingeschreven, met mijn lange bergtrainingen in de benen zou een marathon racen moeten lukken, eens zien of ik het platte vlaamse land ook kan aanvallen!
Vlaanderen, here I come!