Wednesday, June 03, 2009

de Eindspurt

We zitten in de eindspurt van het schooljaar, letterlijk was het de laatste weken rennen van de ene schoolse avondactiviteit naar de andere. Ik ben enorm trots dat mijn kinderen het bijzonder goed doen op school, zowel op academisch vlak als op sportief vlak, maar hier worden ze daar publiekelijk voor beloond in Award avonden waarop ze voor hun hoogstaande kwaliteiten worden herkend met chique certificaten en dat zorgde voor aaneensluitende avonden op school en amper tijd om deftig te koken op een schappelijk uur, late afwas en tijd voor de nacht. We zijn er bijna door, vanavond had Ben zijn klasvoorstellingsavond van hun theaterstuk over de Gold rush in de geschiedenis van Californie, vrijdagavond gaat Eveline voor het eerst naar de Prom night en maandagavond is er nog een awarduitreiking voor Helena. Tussendoor worden er nog heel veel eindtesten gemaakt en volgende week schooluitstappen.
Ondertussen is Bert herstellende van een griep en zijn we last-minute ons aan het voorbereiden op ons eerste reisje naar Belgie. Ik en de drie jongsten gaan eindelijk na vier en half jaar Californie op bezoek bij familie en vrienden, we hopen Vlaanderen na al die tijd nog te herkennen! Nog negen dagjes en we zijn onderweg!
Maar eerst trek ik nog een weekendje met de trailrunners groep naar San Francisco om er op zaterdag en zondagochtend te lopen in de naar het schijnt prachtige natuur aan de kust. Ik heb er echt veel zin in, alleen laat ik weer niet graag mijn gezin achter maar wou ik dat ik dit met hen kon delen.
Hieronder nog een beeld van mijn laatst gelopen trailrace, de "Malibu Creek Challenge" in mei, foto genomen tijdens de eindsprint op het enige stukje asfalt net voor de finish, en ook hier geef ik nog een keer alles wat ik nog in me heb na een verscheurende race door het gebergte van Malibu van twee uur en veertig minuten.