Friday, April 24, 2009

Ragnar aanpassingen

Op de laatste dag voor de start van de estafette race, bij de organisatie moet het toen een vreselijke troep zijn geweest want tijdens de laatste uren komen er nog berichten door van wijzigingen in de route. Op het allerlaatste moment werd bekend gemaakt dat er voor bepaalde stukken van het af te leggen parcours geen toestemming is verkregen omwille veiligheidsredenen, zo valt het hele stuk op de highway 101 eruit ter hoogte van Rincon en de hele lange stretch die over grondgebied Malibu gaat. En laat dat dit nu net de stukken zijn die mijn minivan moest lopen. Al bij al schoot er voor mij slechts 3,5 mijl te lopen over ergens in de ochtend, een beetje gek om daarvoor een hele dag en nacht in een volle minivan met vreemde lopers te zitten. Daarom is er in overleg met onze team kapitein beslist dat ik niet meer zou deelnemen en dat een andere loper uit het team dat stuk zou overnemen. Volgens het boekje of zoals zij het de 'race bijbel' noemen zou het team hiervoor gediskwalificeerd worden maar omdat dit een eerste Los Angeles deelname is en er dus blijkbaar nog heel wat kinderziekten zijn, kon het met deze routewijziging nu wel.
Of ik het nu jammer vind? Een beetje wel, het had een speciale ervaring geweest maar daarbij blijft het. Anderzijds zal ik morgen nu niet moe, wagenziek en kreupel rondlopen. Hoef ik mijn hele kroost niet achter te laten en kan ik nu wel naar de verkennings trainingsloop gaan op zaterdagochtend van een race die ik binnen twee weken wel zal lopen 'en' nog energie over hebben om ook op zondagochtend met de trailrunners over de Backbone van de Santa Monica gebergte te kunnen lopen.