Friday, April 10, 2009

Met de fiets naar de zee.



Na de lange looptocht van zondag bleken Klaartjes spieren nogal snel te herstellen want zichtbaar kreupel was ze niet, enkel wat strammetjes. Maandag is mijn officiele sportrustdag en dinsdag de Core Fusion klas met aansluitend een looptochtje door het park. Mijn zusje zegt op alle sportieve aanbiedingen een gulle "ja" en zo gebeurde het dat ze op dinsdagochtend naast me op een yogamatje gewillig meewerkte aan het versterken van alle rompspieren op muziek in Dianes klas in onze gym. Ondertussen verkenden haar meisjes het zwembad daar en na de klas gingen we met ons viertjes wandelen in het park. Woensdag liepen we samen mijn vier mijlen rondje op de baan om daarna ook samen de Body Works klas te nemen, een totale spierconditioning met gewichten, gezellig op muziek. Oorspronkelijk plande ik voor woensdag onze fietstocht maar de weersverwachtingen gaven regen op, en sinds het in Californie zo zelden regent vond ik het voor mijn Belgische bezoekers jammer om net op deze dag een lange tocht te maken door de wildernis met de kans op nattigheid. De fietstocht werd dus verschoven naar donderdag.



Ik zou de fietsen op het autorek geladen hebben maar volgens mijn zusje zijn haar dochters flink genoeg om vanaf ons huis te vertrekken, en zo deden we een tocht van 24 mijl (= 38km) heen en terug, vertrokken we om negen uur en waren we terug om twee uur 's namiddags.



Bedenk dat het hier nergens plat is en zo de sensaties varieerden van brandende beenspieren tijdens het bergop naar koude rillingen tijdens de lange afdalingen. De terugtocht typeert zich met hoofdzakelijk bergop, sommige stukken behoorlijk lang en steil, maar ons meisjes hebben dat prima doorstaan, welliswaar met momenten van zwaar afzien maar achteraf met des te grotere voldoening, de papa zou nogal fier zijn had hij erbij geweest!



"Kijk papa, van ginder ver daar beneden komen wij! (en mama of tantan die duwen mij niet hoor)"


"Kijk papa, naar ginder wordt het platter, 't is nu half twee en bijna weer thuis."


"Kijk Jan, ginder boven dat is Mt.Boney!"


"En ik zeg alsmaar dat het gaat regenen en er gebeurt niets!"


Vrijdagochtend stond mijn zusje weer klaar in sportbroek, ze heeft er al helemaal een routine in om me te vergezellen naar de gym. Onze kinderen zijn hun eerste dag thuis voor een weekje vakantie en dus gingen we met de hele bende op weg naar onze YMCA, trokken de kinderen in het zwembad en deden wij weer een uurtje gewichtenwerk op muziek in de Body Works klas met daarna een half uurtje "elliptical".

Djeezes, nog een week zo en ze zal nogal vlammen op de "Ten Miles" in Antwerpen!