Wednesday, April 22, 2009

24 uren Relay race



Run, drive, sleep, repeat ...
Het begon allemaal zeer onschuldig. Een loopvriendin kijkt al maanden uit naar deze aflossingsrace maar de laatste weken sukkelt ze met een blessure die ze welliswaar onder controle heeft maar niet helemaal wil genezen, ongerust had ze me hier al enige keren over gemaild en toen stelde ik haar enkele dagen geleden voor, indien ze niet zou kunnen lopen in deze race ik wel bereid was om haar plaats in te nemen. Maar Kathy mailde me terug dat een ander team anders wel hopeloos op zoek was naar een vervanger en of ze me mijn naam mocht doorgeven. Onschuldig zegde ik toe dat ik zou proberen hen uit de nood te helpen, maar niet echt gedacht dat dit team me zou willen.
Zo vandaag regelde ik snel opvang voor Ben en Helena voor vrijdag na school want sinds vanochtend weet ik dat ik een van de twaalf lopers zal zijn van team 'Runner X' die die vrijdag nonstop tot zaterdag zullen lopen langs de westkust van Zuid Californie, 187 mijl (= 301 km) vanaf Santa Barbara naar het zuiden tot in Orange County.
Hoe het werkt?
Twaalf lopers verdeeld over 2 minivans. Eerst loopt iedereen uit de eerste minivan om beurt een sectie, daarna iedereen uit de tweede minivan, dan weer iedereen uit de eerste wagen, enzovoort. Iedereen loopt drie keer. Ik wacht nog op het definitieve schema, maar zoals het er nu uitziet zal ik lopen ergens tussen vijf en zes uur vrijdagnamiddag, rond middernacht en ergens in de vroege ochtend op zaterdag. Aankomst in Dana Point is gepland op de middag van zaterdag.
En zo een hele dag en nacht bezweet in een auto zitten, niet slapen, geen deftig eten en af en toe een sprintje lopen van vijf tot tien kilometer, is dat nu de definitie van 'Fun' ? vragen ze zich hier thuis nu af!