Sunday, September 30, 2007

natuur

(Ons surfplekje vandaag)



De zon staat al een beetje later op en wij dus ook, zo liep ik deze zomer nog met gemak om halfzeven in de ochtend het park in, liep ik vandaag pas om acht uur de deur uit, te laat om te kunnen genieten van het alleen op de wereld gevoel, maar nog vroeg genoeg om een slapende bende achter te laten.
Heb van het drie kwartier durende tochtje op de onregelmatige paden in onze bergen genoten, zat daar zelfs langs de kant op ooghoogte een Turkey Vulture op een tak. Schrok ik even van maar wilde toch niet stoppen om deze vogel zo groot als een grote kalkoen niet op te schrikken. We zien ze vaak hoog in de lucht cirkelen, maar wat een toeval om die een keer zo dichtbij te zien. Dat is het nu net wat me aan het lopen houdt, die wondermooie natuur die ik zomaar rondom me heen heb en al lopende voel ik me helemaal een met deze vrijheid.
En na de bergen, het strand en de oceaan, het ene loopt ongemerkt over in het andere, wat een bofkonten zijn we toch.