Saturday, February 11, 2006

lavender

lavendel in de grond
Haast was ik het vergeten hoe goed het voelt om enkele uurtjes met je handen in de aarde te graven; oude plantjes uit te trekken, de grond verbeteren met kompost en nieuwe plantjes te planten. Ik had het mezelf al lang beloofd "Lavendel, ik wil Lavendel in mijn tuin!" Nu we weer baas zijn van eigen zandgrond, nu we niet meer vast zitten met een fantasieloos tuintje dat wekelijks door tuinmannen wordt onderhouden omdat het nu eenmaal in de huur inbegrepen zit.
Mijn verbeelding is ondertussen flink op hol geslagen met het bedenken van grootse plannen waarin de meest tropische maar vooral streekeigen planten de hoofdrol spelen. Vandaag een kleine oefening in de gemetste bloembakken aan weerszijden van de "porch" aan de inkom, de ene kant geurt al enkele weken naar keukenkruiden, vanaf vandaag ook de andere kant met Lavendel. Een plantje dat het hier het hele jaar rond zeer goed doet.
Alleen tuingerief allerhande mis ik nog, niet aan gedacht.
Voorlopig behelp ik me met een handschopje en een handkrabbertje en dat is helemaal niet om mee te lachen!