Wednesday, February 01, 2006

the cleaning lady

Een week waarin ik helemaal geabsorbeerd werd door Engelse grammar met daartussen een dag waarop moest gebeuren wat gebeuren moest.
Het hele huis is van onder tot boven stevig onderhanden genomen, voor het eerst had ik wat hulp in huis, een Mexicaanse jongedame, zoals dat hier meestal het geval is, ze kent het huis van voor onze periode en weet wat mag en niet mag, ze heeft prima werk geleverd maar het zal niet voor elke week zijn want ik betaal me blauw. Het grote voordeel is wel dat we samen op 1 dag het hele huis gedaan hebben, in mijn eentje doe ik er een hele week over en dan mag ik alweer opnieuw beginnen. En ja, de tieners en zelfs de kleinsten hebben hun taakjes en de opdracht hun kamer netjes te houden, maar ze zouden geen kinderen zijn als dat perfect zou verlopen.

"Kon ze Engels?" vroeg Alexander een beetje cynisch.
"Genoeg om elkaar te begrijpen".