Tuesday, January 31, 2006

to sleep

Het is 6:30 am, de wekker vliegt aan, een dreun en het zenuwslopende gepiep valt stil. De minuten die volgen zijn van cruciaal belang omdat ik snel nog wat intensief wil slapen, aan dubbele snelheid want de nacht is om en ik voel dat het niet genoeg was.
Waar ik vroeger als eerste het bed uitsprong, ben ik nu -sinds een jaar- steevast de laatste. Van typisch ochtendmens helemaal omgedraaid naar avondmens, nogal een geluk dat het met Bert net omgekeerd is, waar hij vroeger niet uit bed te krijgen was, staat hij nu als eerste op en neemt een douche en zet koffie en maakt ontbijt en tegen de tijd dat ik beneden kom zit de hele kroost aan tafel.


Daarom een klein onderzoekje: komt dit doordat
  • we nu de dag voor de nacht gewisseld hebben
  • omdat de sikkelvormige maan met zijn punten naar boven wijst en dat in Belgie altijd omgekeerd was/is (juist of niet juist)
  • omdat de kinderen groter worden
  • omdat we op een keerpunt in ons leven zitten