Monday, January 23, 2006

rode kooltjes

rode kool in de crockpotrode kool in de crockpot
Om eerlijk te zijn vind ik het nogal belachelijk klinken, maar het is de waarheid: mijn hoogtepunt vandaag was 'rodekool'.

Enige tijd geleden zag ik ze liggen blinken, naast de spruitjes en het witloof in de "Albertsons" supermarkt, ik kon het niet laten om alles onmiddelijk in te slaan, het witloof -schandalig duur- werd dezelfde dag in de oven klaargemaakt met hesp en kaassaus en volmondig als heerlijk geprezen, de spruitjes -in reuzeformaat- kwamen 's anderendaags aan de beurt in de crockpot met raapjes en prei en selder en wortel en worstjes enz... en werden gulzig verorberd.
Maar dan die kool, is blijven liggen door geen goesting of te laat om aan te beginnen of past niet bij en dan vergeten.

Tot vandaag en met de vraag "kan het in de crockpot?".
Als ik schrijf dat er van de hele, bleek uitgevallen, inhoud niets meer over is, hoeft dit dan meer uitleg?