Friday, January 20, 2006

talking american english


Vanmorgen dan toch maar weer naar de engelse les vertrokken, de echte goesting om te gaan was weggeebt nadat ik dinsdag ook al eens geweest was, om me na de wintervakantie opnieuw in te schrijven, wat ook gebeurt is. De klas zat vol, stampvol, waarvan slechts een drie-tal gekende gezichten, alle anderen nieuw. Geen probleem maar tegen het einde van de eerste helft -de pauze- had ik het gevoel mijn tijd te verspelen aan engels met te veel accent. De leerkracht is prima, maar de klasgroep is veel te groot, met te veel absolute nieuwkomers, sommigen zijn bijna niet verstaanbaar en het gaat zo traag dat het vervelend wordt.

Vrijdagochtend is er dan die andere klas om je klaar te stomen voor "college", moeilijker en vlot tempo, geeft me meer het gevoel van een uitdaging, dat heb ik nodig.
Maar een halve dag per week is natuurlijk niet genoeg, oefening moet ik hebben, elke dag en liefst met gewone Amerikanen, lezen en luisteren kan ik best alleen maar babbelen kan ik nu toch niet tegen mezelf!

Deze middag belde Heidi me op, -of Eveline morgen kan komen babysitten-, ik heb haar maar onmiddelijk aangepraat om samen wekelijks te gaan "hiken", zij doet dat graag en ik ook en samen kunnen we ook nog eens goed kletsen, een walking en talking buddy, woensdag beginnen we eraan.