Thursday, August 11, 2005

zoeken

Painting True Colour
Weer hebben we niet geslapen vannacht, als we al niet opgeschrikt worden door een landende Discovery dan liggen we hele nachten te woelen en te draaien en tollen de huizenzorgen in zijn nachtelijke dimensies in ons hoofd rond, als de ene dan eindelijk is weggezakt in een roes wordt die snel weer wakkergeschud door de onrust van de andere.
De vakantie loopt op zijn einde en we hebben nog niet eens echt genoten, niet 1 vrije dag heeft Bert al kunnen nemen, zijn job en daartussenin het rekenen en telefoneren en afspraken maken en bezoeken van makelaars en huizen. Binnen 3 weken gaan de kinderen weer naar school en we weten nog niet waar we kunnen wonen.
Plots slaat de schrik me om het hart als ik besef dat Benjamin nog weinig of niets heeft geoefend met lezen en schrijven, iets waar hij steeds voor gaat wegrennen en altijd 'iets' anders belangrijk te doen heeft, hij roept dan luidkeels dat hij dat niet graag doet en dat hij nu net met zijn auto's ging gaan spelen. Waar ik vroeger dan toch de kerel bij de kraag zou grijpen en "eerst wat oefenen" zou eisen, ontbreekt me daar nu de kracht voor, alles is zo anders nu en plots zijn ook mijn waarden kwijtgeraakt.
Maar wat ik teruggevonden heb vandaag, heeft me wel even doen jubelen. Eveline's geboortedoos met alle prille geboorteherinneringen is terecht! De enige doos die na het uitpakken van de container spoorloos was, overal had ik gezocht, zelfs tot in Doorslaar, maar tot onze grote spijt was ik er toen zeker van dat ze per ongeluk met alle andere dingen in het containerpark of kringloopcenter was terechtgekomen. Groot was mijn vreugde dus deze ochtend, bij het zoeken naar een boek -dat ik nog niet heb gevonden- zag ik de doos in een andere doos waar je het niet zou verwachten. OEF.
We ondernemen vandaag een andere huizenzoektochtstrategie:
We gaan op zoek naar een belegger in huizen, iemand die dit huis wil kopen en het ons nog een tweetal jaar wil verhuren, of die 'het huis' wil kopen en het aan ons wil verhuren.
We vragen ook de eigenaars van 'het huis' of we kunnen huren, hun vraagprijs blijft te hoog en met de nakende oliecrisis willen we geen risico's nemen.
"Ga eens met de kinderen naar de film" zei Bert vanmorgen, "een goed idee" dacht ik, ik hoop alleen dat het geen huizenhoge discussies wordt van 'welke' film, de interesse van een 15-jarige jongen is nu eenmaal anders dan die van tienermeisjes en die is ook weer anders dan die van 7 en 9-jarigen.
Het zal op aanraden van papa "March of the Penguins" worden, die heeft hem reeds gezien met een bespreking van de maker, als voorstudie voor hun "Surf's Up" film waaraan ze bezig zijn en die zomer 2007 moet klaar zijn. "March of the Penguins", het is een prachtige natuurfilm geworden die niemand mag missen.