Thursday, December 24, 2009

Zalige Kerst!

Vandaag voel ik de spieren die ik graag wou voelen, reden nummer 1 om het zwemmen als deel van mijn wekelijks trainingsregime op te nemen, de spieren die door het lopen niet genoeg worden getraind sterker maken. Joepie, de bovenarmen en een heel klein beetje de bovenrug zijn het die vandaag een heel klein beetje strammig aanvoelen, toch had ik het veel erger verwacht maar goed beter iets dan niets. Kan bijna niet wachten tot maandagochtend want dan is het weer zwemmen in dat heerlijk warme zwembad in onze gym. Twee keer per week is mijn doel.
Door de kinderen thuis te hebben is het weer een beetje inventief zijn met het lopen en vakantie is dan ook altijd de periode waar ik meer in de buurt van het huis blijf. Nu de kinderen weer allemaal wat ouder zijn is het weer een beetje makkelijker om ze een uurtje of langer alleen thuis te laten zonder me zorgen te hoeven maken, zelfs Ben gedraagt zich dan verantwoordelijk genoeg en amuseert zich dan best met een boek of zijn lego.
Zo nadat Bert vertrokken was naar het werk, trok ik mijn loopschoenen aan en ging erop uit voor een 6mijl toerke in de heuvels. Het weer is weer prachtig, toch koel maar best wel ideaal om in te rennen, een dun truitje dat onderweg uit kan en nog steeds mijn korte renshortjes doen het nog steeds prima.
Het is middag en hoog tijd om met de kinderen naar de supermarkt te rijden en onze ingredienten van ons kerstmaal bijeen te kopen, vanavond is het kerstavond en traditievol doen we met zijn allen gourmet rond te keukentafel. Daarna doen we pakjes en dan kijken we samen een film.
Zalig Kerstfeest allemaal!