Thursday, July 27, 2006

pest control

Waar ik vorig jaar een beetje lachwekkend tegenover stond en vooral erg overdreven vond, dat heb ik vandaag zelf besteld. De Orkin pest control brigade.
Niet dat ik bang van een beestje, mieren en allerhande kruipdiertjes, zelfs niet van de spinnen, als ze niet gevaarlijk zijn. Maar dat is het nu juist, die kleine glanzende zwarte spinnetjes durven weleens bijten en dan doet dat maanden pijn en/of voor kleine kinderen is het zelfs heel gevaarlijk. De Black Widow spider, de naam klinkt wreder dan het diertje eruit ziet, gifzwart met op het bolle lichaam onderaan een rode dubbele driehoek, een ei ter grootte van een erwt huisvest wel honderden nakomelingen. Al tientallen Black Widows heb ik doodgetrapt of doodgespoten en ook van hun broeihaarden heb ik er al een drietal kunnen onderscheppen.

Omdat hier nogal wat kinderen rondhangen doe ik nu wat ik eerst erg belachelijk vond, de pestcontrol gebeld, heb ineens een heel behandelingscontract getekend van een half jaar. Ik wil het niet geweten hebben dat er eens eentje zijn handjes in een donker hoekje steekt en de spin zich met een beet moet gaan verdedigen.
Binnenshuis heeft hij 'space dust' gespoten in de loodgieterijgaten in de muren, tegen mieren en ander kruipend ongedierte.
Buitenshuis zijn alle randen en hoeken rondom behandeld met een vloeibaar gif, tegen mieren en andere kruipende insecten en spinnen, volgende maand komt hij terug en dan iedere twee maanden en als het nodig is nog eens tussendoor.