Thursday, March 09, 2006

relativeren

Dan denk ik "Oh kom, ge moet dat allemaal niet zo forceren en pushen, wees maar eens jezelf, ge moet niet naar de les en ge moet niet doen alsof." Dan ben ik gewoon eens rustig thuis gebleven en heb ik gedaan als een echte huismoeder, ne goeie pot koffie gezet en mijn eigen ding gedaan.

Misschien wil ik wel veel te veel integreren en doe ik veel te veel mijn best om mee te draaien, wil ik perfect engels praten zonder accent en wil ik ook koffie uit de Starbucks halen en wil ik ook voor alles hulp in het huishouden.

Maar vergeet ik daarbij dat ik gewoon een echte Oost-Vlaamse huismoeder ben die toevallig of niet in het Amerikaanse California terechtgekomen is. Ben ik nog altijd die mama van vijf Belgische snotneuzen die razendsnel veranderen. Maar vooral, ik ben nog altijd diezelfde Ann van vroeger, die Ann uit Doorslaar, alleen wat ronder en met langer haar dat ik nu netjes op een knotje draai.