Friday, August 19, 2005

normen en zeden

Je ziet het hier niet op de stranden, ik denk dat het zelfs verboden is, monokini's en strings, iets wat ik me meen te herinneren als normaal strandbeeld in Belgie en Frankrijk. Het is niet dat ik dat erg vind, ik was al helemaal geen voorstander om halfnaakt rond te lopen op plaatsen waar iedereen ongegeneerd naar je zit te turen. Integendeel, de meesten zitten goed aangekleed met t-shirt, shortje, hoed of pet en bril te genieten van zon-zee-en strand.
Genieten, maar dan zonder alcoholische dranken, krijg je gegarandeerd een fikse boete voor. Een hele dag struinen de sheriff's de stranden af met hun beachscooter, ze komen kijken wat je drinkt, vooral als het er supergezellig uitziet. Het is niet de eerste keer dat ik hen daarvoor boetes zie uitschrijven.

Controle door de Sheriff

Hier hebben ze net de hele inboedel op alcoholische dranken onderzocht.


En nog wat, komen er vriendjes zwemmen, dan zullen die zich steeds terugtrekken in de badkamer om zich om te kleden, iets wat ik me ook herinner als een gezamelijke bezigheid bij belgische kinderen. Zelfs in je onderbroek wordt als uiterst beschamend gevonden.

Wist je dat je neus snuiten als hoogst onbeleefd wordt beschouwd? Dit doe je discreet op het toilet, maar niet in het openbaar! En pas op als je de 'stoffen zakdoek' durft boven te halen, want dat vinden ze pas heel erg vies. Wat doe je dan als je snipverkouden bent? Eerlijk, ik heb het nog niet gezien.
En terwijl ik het vandaag eens over iets anders wou hebben, heb ik reeds het eerste telefoontje van een real-estate-agent achter de rug die het huis wil tonen aan klanten, waarschijnlijk de voorbode van een ongelooflijk privaat week-end. Bah!