Monday, May 23, 2005

First ESL-lesson

"English As a Second Language", mijn eerste lesvoormiddag van de 4 per week, de laatste 3 weken van het schooljaar, alvast om in te lopen, in september het echte werk.
Alhoewel ze me, naar mijn huidige taalkennis, reeds in de "Advanced Class" gezet hebben, volgend schooljaar loop ik die dan volledig door, daarna zou ik voldoende voorbereid moeten zijn om een "Toefl-test" af te leggen, -the test of English as a Foreign Language to enter an American College or University-.
Aangezien ik hier niet mag werken is het mooi meegenomen om hier wat te studeren, eerst mijn taal op punt en dan nieuwe horizonten openen? Wie weet.



Met een ware culturele mix-max in het leslokaaltje, ieder zijn eigen accent, met de lesgeefster als goede voorbeeld, het viel best mee, het niveau is hoog maar te doen, vandaag de "direct and indirect speech", gek hoe ik dit nu nog een beetje leuk vind ook, alhoewel "taal" nooit mijn favoriete en zeker niet mijn sterkste schoolvak was!