Thursday, May 19, 2005

Marktonderzoek

Was een halve dag onderweg op zoek naar cursussen voor mezelf en zomerkampen voor de kids.
In de "adultschool" ben ik ingeschreven voor de laatste 3 weken voor de zomervakantie begint, 4 halve dagen per week, zo kan ik alvast wat engels bijschaven en de school verkennen. Maandag begin ik er aan.

Heb bergen informatie gesprokkeld over zomerkampen in het "Teencenter", ga dit nu verder uitpluizen, kiezen met de kinderen, plannen en inschrijven.

Daarna wat rondgehangen in de gigantische "Library", ook daar een berg folders meegenomen en inschrijfformulieren. Nieuw voor me is dat het voor iedereen gratis is en je bij het terugbrengen je boeken in een "drop-off box" gooit vanuit de wagen.

Ook hadden we ons tweede kappers-experiment, weeral Benjamin als proefkonijn, het uiteindelijke resultaat is stukken beter dan de vorige keer, toch hebben Alexander en Eveline zich er niet meer aan gewaagd, weer naar een ander kapsalon gereden -derde in de rij- zag er stukken beter uit, we hebben een afspraak voor morgen na school.



Naar het schijnt zou het nodig zijn je huis en tuin tweemaandelijks te laten inspecteren op ongedierte - "pestcontrol"-, maar wat is er nou het beste, leven met een paar mieren, oorwormen, pissebedden en spinnen in een gifvrije omgeving, of leven zonder al dat ongedierte dankzij de aanwezigheid van gif? Heb die gast dus maar afgewimpeld, in geval van nood zal ik hen wel bellen, heb ik beloofd.