Sunday, August 06, 2006

rust voor de drukte

Ik heb dan wel vijf kinderen, toch heb ik het graag rustig in huis, heb ik het graag netjes en opgeruimd, ben ik trouw aan regelmaat en geniet ik ervan als iedereen het huis uit is. Zoals alle mama's wel weten is dit in een schoolvakantie zo goed als onbestaande. De kinderen heb ik dan continu rond me heen of in de buurt of tenminste binnen hoorafstand. Nog een kleine maand en dan kunnen ze weer naar school.

Soms wordt het me wel eens te veel en snak ik naar rust en stilte, dan wil ik gewoon alleen zijn en mijn ding doen zonder ander loslopend geweld.
Dan kan ik er deugd van hebben op mijn gemak de kamers langs te gaan en op orde te leggen, dan kan ik fier staan kijken naar de douche en wc en wasbak die weer blinken en vanwaar een frisse geur zweemt en dat nog zeker een uur of twee zullen blijven doen, dan ben ik content als ik heb kunnen doen wat ik wou doen.

Maar het meest tevreden ben ik nog met het logeer-kinderbedje dat ik heb kunnen klaarzetten, volledig met donsdekentje en al, voor kleine Ruben die morgen aankomt met zijn mama en papa, die voor twee weekjes bij ons in huis zullen wonen. Ruben, het neefje dat we enkel kennen vanop foto's en filmpjes, vanaf morgen wordt dit kereltje garantie rotverwent door ons allemaal tesamen.