Thursday, October 06, 2005

gasoline

ikzelf aan het tanken
Ik rij doodgraag met de auto maar ik haat tanken. Wat vroeger -met mijn oude monovolume- nog enigzins een snelle klus was, ben ik nu -met de eveneens oude Suburban- gemakkelijk een klein kwartiertje zoet.

Het zit hem niet in de manier van tanken, wel in het volume.
Met 35.825 gallons was hij na bijna leeg weer vol, aan $2.959/G.
(1 Gallon is 3.75 L of een fles melk)

Het leuke van het geheel is dat de pomp op $50 doodleuk uitvalt. Bij de ene pomp kan je na afsluiten, weer opnieuw beginnen en alsnog verder tanken tot de volgende schijf van 50, bij de andere helemaal niets meer. De truk is dat je ofwel een kredietkaart van hun bedrijfje neemt ofwel ga je eerst tot aan het loket, geef ik mijn kaart af en zeg ik dat ik wil voltanken. Terwijl het bakje volloopt heb ik rustig de tijd om mijn ramen te wassen of om een kiekje te nemen met resultaat hierboven. Daarna krijg ik mijn kaart aan het loket terug en mag ik daar terplaatse electronisch betalen.

"Why?" Vroeg ik hen ooit eens.
"Security" maar van de hele verdere uitleg heb ik de essentie nooit echt goed begrepen.