Saturday, June 18, 2005

veel (water) drinken


Iedereen en overal loopt men met een soda, Starbucks-blend, smoothie of ander koud drankje in de hand. In de wagen heeft iedere passagier zijn eigen 'cupholder', op de kinderwagens zijn er ook minstens 3 voorzien, in iedere winkel -met uitzondering van enkele- mag je lekker verder lurken aan je rietje, een heel normaal straatbeeld.

Als vlaming was het even wennen, heb het ook snel eens uitgeprobeerd met een echte Starbucks-coffee, maar koffie dat uit een gaatje in het dekseltje komt smaakt toch niet zo.
De ijskoude smoothies daarentegen vind ik heerlijk, vooral de echte goeie met verse vruchten.

Toch ben ik niet zo een drinker, zie je mij hier niet continu met het waterflesje in de hand rondwandelen. Tot deze voorbije week, toen ik ziek was met alle symptomen van 'uitdroging' of 'dehydratatie'. Door veel water en mineralenoplossingen te drinken ben ik er weer bovenop, maar ik heb mijn lesje geleerd.

Doordat ik geen zout-eter ben, houdt mijn lichaam geen extra vocht bij, reken daarbij de warme en droge wind en dat ik meer aan sport ben gaan doen en dat ik graag koffie drink wat vochtafdrijvend is en dat ik geen grote drinker ben. Mijn lichaam is langzaamaan onder zijn grenzen geraakt, heeft me ziek gemaakt, heeft me geleerd wat te doen in dit klimaat.
Veel, heel veel water drinken, ook al heb ik geen dorst, meer zouten en mineralen binnennemen, de koffie te minderen maar me ook af en toe een 'maxi soda' te bestellen, die je vrij mag hervullen, wie moet er nu sukkelen?