Thursday, June 16, 2005

Laatste schooldagen.

Dinsdagochtend strompel ik uit bed voor een dringende boodschap, waggelend bijna vallend bereik ik het toilet, daar gezeten zweimel ik heen en weer, ondertussen misselijk geworden van al dat draaien ben ik genoodzaakt daar nog enige tijd te vertoeven. Uiteindelijk kan ik het ondertussen akelig geworden kamertje verlaten en strompel ik terug in bed om daar verder rond te tollen in duizeligheid. Ik ben die dag niet veel verder geraakt dan van bed naar sofa en omgekeerd. Gelukkig heb ik een stel zelfstandige kinderen, die in geval van nood goed voor zichzelf en elkaar kunnen zorgen.
Woensdag is het tollen over, maar kamp ik met stekende hoofdpijn, zere ogen en wankele benen, toch een stuk beter geraak ik tot in de supermarkt en terug, doe de noodzakelijke huishoudelijke klusjes en bereid hen een warme maaltijd van reeds voorgebraden kip met reeds voorgebakken aardappeltjes en sla, lekker makkelijk.
Na een oerslechte nacht met krampen in de benen en onderrug voel ik me vandaag stukken beter, toch kamp ik met een vreemd ziektebeeld dat ik niet echt thuisbrengen kan, elke dag heb ik andere symptomen, vandaag een onbehaaglijk gevoel in de onderrug. Het enige waar ik me goed bij voel is met heel veel water drinken, alles op het gemakje en af en toe eens wat rusten.

Vandaag zijn de kinderen aan hun laatste schooluurtjes begonnen, behalve Alexander die vrijdagvoormiddag nog heeft, voor ons een nieuwe mijlpaal, hun eerste, welliswaar maar halve, schooljaar in USA.

(Catherine die de camera meehad, om gekke afscheidsfoto's van elkaar te nemen op school. Benjamin had er ook eentje mee -wegwerp- we zijn benieuwd naar zijn foto's!)

Het is allemaal nog best meegevallen, het was niet makkelijk maar door het sterke karakter van de kinderen zelf zijn zij aardig door die moeilijke eerste weken doorgestrompeld, door hun werkijver hebben zij elke dag weer hun eigen grenzen verlegd, hebben zij keer op keer hun leerkrachten verwonderd over hun snelle evolutie in het aanleren van een nieuwe taal, maar vooral ook in het opnemen van nieuwe gewoontes.
Ik ben best fier op hen, zij zijn mijn goede voorbeeld.