Wednesday, June 08, 2005

MOBIL-iteit

Alexander die met zijn fiets naar school moet rijden, nog steeds maakt hij er kleine drama's van, bijna niemand doet het, de kinderen laten zich 'voeren' en vanaf hun 16 jr. rijden ze zelf met hun tweedehandswagentje. Met zijn 2200 Highschool-leerlingen staan er ongeveer 20 fietsen geparkeerd in de fietsenberging. Toch geven we er niet aan toe, het is amper een klein kwartiertje fietsen, ideaal fietsklimaat, op rustige wegen, welliswaar bergaf en bergop, maar daar krijg je sterke spieren van, natuurlijk met de verplichte fietshelm op.

Gisterenavond, zijn band kapotgereden op een stuk hout, we zijn hem gaan ophalen aan de Highschool na zijn basketbaltraining. Vanmorgen heeft de fietsenmaker hem onmiddelijk kunnen herstellen, nog voor zijn openingsuren, een erg lieve man trouwens.

Maar de remmen van de Chevy doen raar, ik voel me niet meer veilig met al die stijle hellingen, ben dan maar langs de dichtsbijzijnde garage gereden, daar zagen ze mijn ongerustheid en hebben ze me naar huis gebracht, zo kunnen ze zelf de wagen uittesten, ook erg lieve mensen. Ik wacht op een telefoontje, hopenlijk niets erg.

Update: een hele uitleg aan de telefoon, heb er maar de helft van verstaan maar hij heeft het ook gevoeld "really scary on the hill!" , iets met bouten en een voorwiel die aan't loskomen waren! Ze zijn hem aan't 'fixen'.