Sunday, January 08, 2006

andere tijden


De kerstboom is terug wat hij was, een denneboom, klaar om opgehaald te worden, want een 'kerstboomverbrandingsavond' met hotdogs en gluhwein hebben ze hier niet, onze haard is met gas en in de tuin 'vuurtjestook' doen zou heel erg dom zijn. Planten? Gaat ook al niet, het boompje is al zijn wortels afgezaagd. Ongelooflijk hoe goed hij het nog deed, in zijn kerstboompot gevuld met water en dagelijks bijgegoten; de hars op de naalden moet van ongelooflijk goede kwaliteit zijn, want ze laten maar niet los.

"Joepie" morgen weer school!

Je kon het zo van mijn gezicht aflezen, school voor de kindjes maar nog niet voor mij, engelse les start pas vanaf volgende week. En of ik die weer zal nodig hebben, amai, 2 weken vollenbak nederlands in huis is niet goed voor mijn povere kennis, die heeft weer een flinke deuk gekregen, vooral verbaal dan.

Het lezen lukt me al zeer goed, het niveau van mijn boeken kan omhoog!
Heb me gisterenavond "The memoirs of a Geisha" aangeschaft omdat ik graag de film wil zien en ik heb zo een onbeheerste drang om eerst het boek gelezen te krijgen, dan laat ik mijn eigen beeldvorming werken en nadien geniet ik die van de filmmaker, twee keer plezier dus.
(Een bezoek in de gigantische "bookstore" met cafetaria en overal geplaatste zeteltjes waar je ongemoeid uren kunt zitten lezen, terwijl een "bandje" het ook nog gezellig maakt met leuke muziek, is een goed alternatief voor een rustig avondje uit in een cafeetje dat er niet is. Vandaar 'gisterenavond')
Mijn plan voor de komende week: heel veel huishoudelijke klusjes en lezen in alle rust en stilte zonder kinderen in de buurt. (sorry guys!)