Sunday, January 01, 2006

1 januari 2006

Nee, de maretak kwam er niet aan te pas, maar wat een begin van het nieuwe jaar, wat een geschenk is me op oudejaar in de schoot gevallen.
Ik voelde het al aankomen tijdens "The cronicles of Narnia - The lion, the witch and the wardrobe", een prachtige film om tijdens de laatste uren van een hels jaar met je kroost te gaan bekijken in een half-lege zaal, om daarna op zoek te gaan naar wat eetbaars om daarna zelfs het laatste uur niet meer te halen. Er zat wat de broeden, want mijn ogen vielen dicht en de slaap lonkte harder dan het aftellen van de laatste minuten.
Deze ochtend wist ik het zeker, ik heb ervan, een hoofd alsof ik de hele nacht was opgebleven en allerlei alcoholische drankjes naar binnen had geslagen, een lichaam dat vroeg naar een dikke trui, benen die liever een hele dag horizontaal zouden blijven. Iets wat we op zijn vlaams een "kopvalling" noemen.
Gelukkig kwamen er als vanzelf lekkere warme broodjes uit de oven gevallen, hete koffie vulde mijn beker en het nieuwe jaar werd met enige vertraging bij een heerlijk ontbijt ingezet.
Geen familie om op bezoek te gaan, dus een uitstapje drong zich op, "liefst iets binnen" was mijn persoonlijke inbreng gezien mijn toestand en de reeds twee dagen durende regen.