Wednesday, February 09, 2005

the Drugstore

Gisteren heb ik het risico genomen mijn heimwee met jullie te delen, ik hoop maar dat niemand zich onnodige zorgen gaat maken, het is een normaal aanpassingsproces waar ik mezelf kennende meer last van zal hebben dan een doorsnee persoon. Er zijn hier massa's gezinnen die voor het werk naar hier verhuisd zijn, ze kennen het probleem uit eigen ervaring en bijna iedere dag spreekt me wel een mama aan om haar hulp aan te bieden. Blijkbaar wilden ze in het begin allemaal terug maar na verloop van tijd willen velen blijven voor de kinderen die kunnen opgroeien in een open omgeving met gezonde berg- en zeelucht, en ondertussen een prima opvoeding en opleiding kunnen genieten in de goeie scholen. Een buurvrouw uit England raadde me deze ochtend aan om te tuinieren??? Misschien haal ik me een aantal bloembakken met citroen- en appelsienboompjes in, dat lijkt me wel eens leuk in plaats van appel- en perenbomen. Ik zie bij de buren de appelsienen al mooie oranje kleuren. Ook zag ik reeds felgekleurde tulpen in de voortuintjes staan, eveneens kleine paasbloemetjes die wij ook kennen.

Na mijn dagelijks opruimuurtje stap ik eens tot aan de"drugstore".
Toen wij hier de eerste keer waren, dachten de kinderen echt dat je daar drugs zomaar kunt kopen, niet waar dus! Het is een grote winkel waar je alle toiletartikelen kunt kopen en waarin een apotheek(zoals wij die kennen) is ondergebracht. Ik ga daar dan eens op mijn gemak rondsnuffelen, zonder kroost, zoals ik dat graag doe. Daar heb ik wel een stevige wandeling voor over!