Friday, February 04, 2005

zon zon zon

' k Heb me buiten in de zon gezet, zo zie ik wel niet veel op mijn scherm, maar heb de laatste dagen bitter weinig van het mooie weer genoten, zonde, komt dat omdat het hier altijd mooi weer is? In Belgie laat ik bij het minste straaltje zon alles vallen om er toch zoveel mogelijk van te genieten en nu ik niets om handen heb, vind ik dat plots niet belangrijk meer! raar Wordt ik dan al een ietsiepietsie klein beetje een Californier? Ik vond het al raar dat de mensen van hier gewoon een hele dag in een shoppingcenter kunnen vertoeven, ook op het strand het niet nodig vinden in bikini te zonnen, zich met hoed en lange broek voor de zon beschermen. Je huid ziet er natuurlijk wel van af, heb ons gisteren van een hele vracht bodylotion voorzien, we begonnen er door die uitdrogende wind als reptielen uit te zien, ook Eveline heeft haar voorraadje mee naar school, de meisjes smeren er naar het schijnt uitvoerig tijdens de pauzes.
't Is ondertussen vrijdagmiddag, einde schoolweek, oef, het huiswerk maken en lezen is ook voor mij zwaar, probeer tussen het helpen door ook nog een warme maaltijd op tafel te toveren en je krijgt een kleine chaos aan onze opklap(leen)keukentafel. Een over en weer gesleur van diverse woordenboeken, briefjes en nota's die je niet eens zomaar snel leest maar uitvoerig moet bestuderen eer je het ten volle begrijpt.
Volgende week geen krokusvakantie hier, ook met pasen hebben ze maar 1 weekje vakantie, ze mogen dan wel de zomervakantie 2 weekjes vroeger beginnen.