Saturday, February 18, 2006

shoppen een hobby

De bergtoppen door ons raam gezien met de eerste sneeuw van het jaar, hier verstopt onder een pak wolken met nieuwe sneeuw.
Ik begin het sterke vermoeden te krijgen dat intensief shoppen en ikzelf niet goed samen passen. Het was ondertussen weer enkele maanden geleden, gisteren opnieuw met mijn hele kroost. Het ging goed, geen discussies over smaakverschillen, ze waren voorbereid omdat ik hen vooraf gevraagd had waar ze naartoe wilden en wat ze nodig hadden, een goed georganiseerde winkeldag dus zonder noemenswaardige problemen buiten enkele spurtjes op slipperige slippers door de pletsende regen.
Op het einde van de dag iedereen tevreden en vol trots hun buit bovenhalend en tonend aan papa.
Tot daar het verloop van een positieve shoptrip in Ventura County.
Maar dat ik daar dan steeds zo moe en uitgeput van ben. Ik ben vroeg (moeten) gaan slapen, sliep (min of meer) als een roosje en ben moe opgestaan. Blijkbaar een activiteit die danig wat energie van me vraagt, zo zal ik natuurlijk nooit een echte Californische madam worden, want shoppen is de nationale hobby. Een dagje strand zou me nu goed doen, maar door de regen is dat nu geen goed idee, toch de natuur is blij, die kan nu aan zijn lentegroeispurt beginnen.
In de verte op de bergtoppen zien we voor het eerst dit jaar sneeuw liggen, als de wolken even weggetrokken zijn tenminste, niet te zien op de foto.