Tuesday, December 13, 2005

nieuwe boekjes

Een kort bezoek aan de boekenwinkel "Borders" gaf me zoals gewoonlijk weer enkele onvoorziene aanwinsten, het leukste vind ik wel "Christmas treasury for kids", die 'kids' mag er wel af want ik heb het tenslotte in de eerste plaats voor mezelf gekocht, het werkt als een adventskalender, een verhaaltje voor elke dag van december tot Kerstmis, allemaal zo echt dat het me raakt en ik het liefst het hele boekje in 1 ruk zou uitlezen. Ideaal ook om elke avond eentje voor te lezen aan de hele kroost.
Elk verhaal wordt voorafgegaan door een wijze gedachte, een citaatje:
"Christmas is not a time nor a season, but a state of mind. To cherish peace and goodwill, to be plenteous in mercy, is to have the real spirit of Christmas."
Na het wandelavontuur van vorige week vind ik het het boekje "82 great day hikes around Ventura County" ook wel een waardevolle aanwinst voor ons informatiehoekje, nu kunnen we tenminste goed voorbereid op stap gaan!
En dan nog een hele stapel leesvoer voor de jongsten, ook al brengen we onbeperkt boeken mee uit de Bib, toch kan ik het nooit laten om ook nieuwe boekjes te kopen, echte pareltjes die hier stukken goedkoper zijn.