Monday, July 11, 2005

Bubbles

Het zijn wij dus niet alleen die vinden dat de prijzen tot een alarmniveau gekomen zijn, die stijging kan toch niet blijven duren, er moet toch ergens een plafond zijn?

We hebben de kostprijs achterhaald van onze huidige woning, vier jaar geleden voor $ 510,000 dat staat nu te koop voor $ 1,375,000, in vier jaar tijd moet je weten! Dat wil zeggen als wij dat zouden kopen -wat we niet van plan zijn- dat we ons hele leven kunnen betalen voor die mensen hun pensioen! Geen haar op ons hoofd dat daar aan denkt.


Al bij al probeer ik deze dagen mijn ontspanning te vinden in het boek dat sinds Elke's bezoek begin mei klaar lag om er eens aan te beginnen, 'The Da Vinci Code' in't nederlands gelukkig, ben er eind vorige week eindelijk aan begonnen en zit al op 2/3, spannend dus. Het heeft wel een groot nadeel, je begint eraan en je wil steeds meer, wanneer de kinderen wat vragen hoor ik meestal de vraag maar half en geef ik een mompelend antwoord, het eten klaarmaken wordt uitgesteld tot einde hoofdstuk en het liefst zou ik nu zo snel mogelijk in bed willen kruipen om nog een paar bladzijdes te lezen, ook al weet ik dat ik daar meestal na enkele zinnen mijn ogen nog amper kan open houden.