Wednesday, February 16, 2005

quiches en zonneblinden

Een quiche maken, zonder uitgebreid keukengereedschap, een casserole dient als mengkom, een fles wodka als deegrol, een tas als maateenheid. Maar het lukt, de 'provolone cheese' (wat dat dan ook mag wezen?) is wel vervangen door gele 'cheddar' kaas, die lekker "en" betaalbaar is. Alle kids vonden het OK, zelfs de artisjokken en aubergines hebben ze niet met uiterste omzichtigheid verwijderd.

De ruime keuken is zowat het enige wat ik goed vind aan dit huis, de rest hangt me stilletjesaan de keel uit: overal zonneblinden vol stof, je voelt je net in een gevangenis, overal dikke tapijten wat ik vies en stofferig vind, de douches veel te groot met gewoon glas en zonder afneembare douchekop, niet te kuisen dus, de kleerkasten zonder deftig legsystheem, mijn kleren liggen nog gewoon in de valies die op de grond staat en ik heb helemaal geen zin om die leeg te maken. De tuin, ja die is er eigenlijk niet, waar ooit een graspleintje was, ligt nu een zwembad, dat vinden de kinderen wel leuk maar tot hier toe heeft die alleen nog maar gediend als vispoel voor ballen en stenen. Daarnaast een (klein) terrasje waar net onze tuintafel met stoelen zal passen, de 2 ligzetels zullen er misschien nog net bijkunnen. Ik hoop dat de eigenaars snel terugkomen, dan moeten we hier weg en kunnen we ofwel een ander huis zoeken ofwel kan ik dan naar huis.