Thursday, January 06, 2005

Worrydolls


Ken je deze mini-zorgenpoppetjes = Worrydolls? Het oude verhaal vertelt dat je het poppetje onder je kussen moet leggen als je gaat slapen. Het poppetje neemt dan je zorgen over! De zorgenpoppetjes worden in Guatemala gemaakt van traditionele stofjes in verschillende maten. Ze worden in de WereldWinkel per stuk verkocht of met meerderen in een doosje om te delen met vrienden of vriendinnen. Enkele jaren geleden hebben elk van mijn meisjes zo'n doosje of zakje gegeven en regelmatig vind ik bij het opmaken van de bedjes een popje onder het hoofdkussen. Ik heb een sterk vermoeden dat het ook werkt, want steeds staan ze fris en monter op, als ik er naar vraag word ik afgewimpeld met een half antwoord. Eigenlijk is het hoog tijd dat ik het zelf eens uitprobeer, alleen zal ik een hoop van die poppetjes nodig hebben wil ik eens een keertje zorgenloos opstaan. Maar niets vergeleken bij de mensen die alles kwijt zijn: hun huis, alle bezittingen en hun kinderen en/of familie, ik ben diep beschaamd...